städtant`?

tjabba tjena hallå vi säger så
för att tänka på annat, så tog jag tag i att rensa kylskåpet,
vattnade alla fitt blommor,
städa mitt rum, byta sängkläder och allt sånt där.
och sen sist, sstäda hela förbannade huset.

så här ligger det till:
jag gör inte det där frivilligt.
1. jag ska laga mat idag, fick rensa kylen för att se vad som fanns.
2. Mamma ringde hanna igår och sa att vi skulle vattna blommorna och hon vill ha städat när hon kommerhem, antigenkommer hon hem idag eller imorn kanske på  lördag..
satan. Jag är så sur på mamma. 

rebecka ska åka till stockholm idag och det vet mamma så hon hinner ju inte städa, fast hon skulle se om hon hann med toaletterna.
Hanna jobbar ju dubbelt. Börjar 10 på morgonen , hem och äta mellan 4-5 sen jobbar hon ända till 1 på natten. och det vet mamma också. 
Så hon bara matar på mig hela tiden;( när jag tänker efter  allt jag gör, lagar mat , diskar , städar huset , tvättar allt sånt där varenda dag! Det tror inte jag andra gör?  jag tror era föräldrar gör det där, ni kanske gör det ibland, men gör ni verkligen så mycket som jag? 

En gång i vintras så stod jag och skottade uppfarten så går min kompis pappa förbi och säger att han tycker att mina föräldrar borde göra det och inte jag. För hans dotter(min kompis) skulle tvär vägra göradet. Och ja, det vet jag att hon skulle göra. Och det gör jag också. Ni vet attjag äär envis. men ibland så äre bara att göra det, som idag att ta tag i den här jävla städningen.


aja, sen så kommer nåra bekanta från stockholm hit nästa vecka, och jag jobbar hela veckan från mån- fre så jag kommer inte hinna städa mitt rum då, så jag gjorde det nu. Tror nån ska sova i mitt rum så jag får väl sova i min lillebrors rum som jag dammsög och torkade golvet i nu också. 

Men jag vet, jag bara vet att hon kommer klaga direkt hon kommer hem. det är ju det hon är bäst på nu. bara det hon gör. 
men nu äre så att jag jobbar fan arslet av mig varje vecka, och jag är helt slut. Jag hinner inte med att träffa kompisar eller göra nått annat. Och nu är jag dessutom sjuk också. 
Aldrig att ni skulle ta en jävla dammsugare i handen och ta och dammsuga hela huset sen skura detnär ni har 39,4 gradersfeber och har fett jävla ont i halsen och snoret rinner hela tiden. och käkat upp ett helt alvedon paket på 4 dagar? 
Men nej, sånn är jag. Flickan som kallades det.


fan va mycke text, slår vad om att max 5 läser allt det där. Nu ska jag ta och vila lite sen börja laga mat till hanna och becka som kommer hem vid 4. 

xoxo



Kommentarer
Postat av: viktoria

jag läste allt (a)

2009-07-19 @ 19:18:19
URL: http://bestofviktoria.blogg.se/
Postat av: Jennie

hoho, stämmer exagt där med skottningen ^^

2009-07-21 @ 22:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0