Sara talar ut (:

Sara talar ut igen.
Fyfan vad folk är beroende av sitt utseende. Man frågar om ett viss klädesplagg är hiss eller diss. Om många säger att det är diss fast man själv är så nära på att köpa den så ångrar man sig plötsligt för att den va tydligen diss. En dag kanske man har på sig sin ny inköpta tröja, samma dag eller nåra dagar efter har någon som du kanske mindre tycker om eller liknande som har köpt precis likadan tröja. Och då slutar man plötsligt sluta använda den för man vill inte se ut som den. Eller som småfjortisar, ni går ju fan och köper hela lagret när ni ska shoppa, så bestämmer ni dagen innan vad ni ska ha på er så ni ser precis likadana ut. Hur jävla tråkigt är inte det? Och mode tycker jag fan är hemskt. Folk blir ju desperat, som andra som sitter och spela wow. Man kan inte slita sig. Man är fast. Det är som en drog. Utseendet blir din drog , det blir viktigare än kärlek. Det är fan stört. Små tjejer i min ålder och tillochmed yngre går varenda dag som det ska gå på fest en vanlig skoldag. Vad fan har ni då på fest undrar jag? Jo nå jävla balklänningar nästan och 1 dm högaklackar som ni inte kan gå i. Nejdå, men folk klär sig alldels för naket också, bara nå korta shorts eller super mina kjol. och ett litet linne. Hårspray i hela jävla håret och 5 lager smink. Nu menar jag inte bara fjortisar utan alla går fan runt så nu för tiden tycker jag:o FÖrutom de som verkligen står för sin egna stil eller de som har blivit uppfostrade väl att man ska fan klä sig så man inte fryser., och inte får nå ryckte eller får nån gubbe eftersig på hemvägen. Och nej jag påstår inte att jag följer allt det jag skriver. Men det blir ju som ett måste. Man måste klä sig för att vara snyggast på plats eller så vill man inte sticka ut. Och de är väl tydligen så man ser bra ut. Och alla vill väl se bra ut!? Folk lägger ner en massa pengar på dyrt smink  som egentligen suger, de nyaste smyckerna som ni använder 1 månad sen är de ute, de senaste modet som går ut efter nån månad det också, och om man använder det när det är "ute" är man en tönt för man inte har råd att fortsätta kööpa det som är mode och slänga det som var mode för någon månad sedan. Det här påverkar ju våran miljö också;o Aja jag kan fan inget om miljön, men jag vet att de är en jävla massa bomull och vatten som går åt om jag inte minns fel. Som man bara slänger iväg sedan. Skänkt hellre bort kläderna till någon du känner eller barn i andra länder! (a) Men de var väl det. Jag tycker bara att folk inte ska vara så himla beroende av mode och folk borde klä sig efter väder och inte för slampigt med mina egna uttryck (: Mindre smink ! Fyfan tänk en värld utan smink, plattånger,locktånger, föner, massa hårprodukter ,smink osv ;o Och folk slutade bry sig om vad andra tycker och tänker om en. Att man bara har det där bra självförtroendet och självkänslan och tycka att man ser fantastisk ut utan nå kladd och sprayer. Folk slipper köpa dyra ansiktsbehandlingar och rengörningar. Om folk bara åt som de skulle, och sluta stressa sig över en massa. Utseendet tar upp för mycket tid för oss tror jag. Aja jag orkar fan inte skriva mer, jag är sjukt trött. Och jag tror ingen orkade läsa den här texten. Men men, blir nog sängen nu. Eller tv en stund. Mina åsikter. Även fast jag inte ens följer dom själv. Men jag tänkte iaf skriva ut lite (: Hare gött! XOXO

Kommentarer
Postat av: Sandra

De är fan så? Seriöst, alla borde ha en egen stil och våga stå för att man tycker det är snyggt, och våga använda det! haha, de är bra att NÅN pratar ut iaf, det behövs. ;D

2010-04-18 @ 12:39:59
URL: http://sandrraasblogg.blogg.se/
Postat av: Anonym

sista chansen nu att anmäla dig till veckans blogg :)

http://liindblaads.blogg.se/2010/april/veckans-blogg.html

2010-04-18 @ 13:04:08
Postat av: A

så sant!

2010-04-18 @ 13:37:32
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: Malin - Foto & Design

fin blogg! :)

2010-04-18 @ 13:48:37
URL: http://bymalin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0