hemsk natt.

fyfan vilken natt..
hade sån jävla huvudvärk igår så efter senaste inlägget igår så stängde jag av data jäveln,
kände hur det bara blev värre och värre.
så jag tog den där migräntabletten, men om inte den hjälper vad är det för fel då?
och min lilla mage, vad fan äre med den ):
migränen igår kan ha vart för vädret som inte va så snällt igår.
och magen kan ha vart från allt stress troligtvis, men hur länge ska detta hålla i sig?
visst det är bättre med båda. Men attdet aldrig går över. palla somna me dhuvudvärk och vakna med det också..


och den här natten. fyfan, alla 12 personer stimmade till klockan blev halv 2. Medans jag låg och mådde sämst. Kul!
mina  systrar,kompisen och Johan åkte och festa på nån bar i karlstad och fick nån random skjuts hem igår vid halv 4 tiden. Pratar högt som bara den: sen blir det tyst ett tag , då dom har somnat..
jag somnar om, men vaknar en stund efter att någon spyr som en jävla gris utanför mitt rum vid toan..
snälla nån..

går upp och kollar om personen får någon hjälp. men icke, alla sover som stockar. springer ner och hämtar mamma eftersom jag spyr själv om jag känner lukt eller ser spyan.. så jao. somnade sedan inte förrän halv 6 tror jag..


men nu är jag vaken, borde dra en dusch. Och min näsa är inte att leka med ): fittnäsa.
har ingenaning om vad som händer idag. Hoppas min lampa, byrå, klocka,spegel och ramar kommer upp iaf.



xoxo

Kommentarer
Postat av: Madde

Haha, du går och letar hjälp till personen som spyr mitt i natten medans jag blir skitarg när det hände mig! (A) Ombytta roller?

2010-07-31 @ 18:26:08
URL: http://trollfjasco.blogg.se/
Postat av: Madde

SV: Haha, jag höll på att spy själv när en av Mickes kompisar spydde på toan, så hade jag liksom sängen en meter från väggen mellan mitt rum och toan.. Fyfan!



jag har kollat på hemsidan om det gick att beställa, men jag hittade det inte ;o Möjligtvis att det går från den amerikanska sidan, men det lär ju bli dyrare. Så finns det inte många affärer i Sverige som säljer jellybeans heller..

2010-07-31 @ 21:16:39
Postat av: Anonym

Fint hus! Ditt rum såg asmysigt ut!



Stress är nog orsaken till att du mår dåligt, precis som du säger. Det är helt sjukt vad mycket skit det kan bli om man är stressad, speciellt om man är det under lång tid.



Lite råd: Man blir mer känslig under stress, immunförsvaret blir svagare och man klarar mindre både fysiskt och psykiskt.



När det gäller magen ska du tänka på att försöka äta nyttigt och "cleant" eller vad man ska säga. Man blir mer intolerant mot laktos, tillsatser och fetter när man är stressad och mår dåligt, så det bästa man kan göra är att försöka låta bli skräpmat och snacks ett tag, det blir helt enkelt för mycket(jag säger såklart inte att du ska sluta äta chips för alltid, så jävla korkad är jag inte. Det är ju typ det bästa som finns). Låt bara magen vila lite ibland. Ät riktig mat, grönsaker, potatis och fisk typ. Mindre såser, pasta och mat med mycket mjölk/grädde/fett. Se till att du får i dig ordentligt med näring och vitaminer så att lagret byggs på igen. Och drick vatten, MYCKET vatten. Seriöst, ha en vattenflaska med dig hela tiden typ. Skit samma att man får springa på toa tre gånger i halvtimmen, det rensar ut och man blir piggare, plus att det håller sötsuget borta. Det hjälper mot huvudvärken också!



När det gäller just huvudvärk och migrän så beror det ofta på stress och att man går och spänner sig. Tänk på att ta det lite lugnt med hög musik och håll dig undan från skränigt sällskap, låt bli data-/tv-spel och låt hjärnan vila från intryck. Skaffa öronproppar och sov med dem så att du inte störs under natten och får en chans att vila ut ordentligt. Kroppen och psyket behöver oavbruten sömn för att må bra. Ta ett varmt bad/lång dusch nån gång i veckan, tigg till dig lite massage av nån vänlig själ och se till att skämma bort dig lite. Duscha, smörj in dig, hoppa i mjukiskläderna och sätt på en film och unna dig nåt gott - men se till att ingen stör! Ta vara på den tid du är ensam hemma till exempel! Sätt på lite sån där tråkig, lugn avslappningsmusik (skit samma och du gillar metal egentligen liksom), lägg dig ner och bara försök att slappna av! Slumra lite, fundera lite. Det behövs, även om det låter töntigt!



Grejen är att nu snart när skolan och den gråa hösten börjar behöver man energi, lite inre lugn och extra krafter. Om man börjar med att vara stressad, helt slut och inte riktigt frisk, så kan man vara nästan säker på att hela hösten och vintern kommer fortsätta likadant. Och vem fan vill det liksom?



Om man struntar i att lyssna på kroppen går det åt helvete. På riktigt. Saker som att gå in i väggen, bli deprimerad och allvarligt sjuk är inte att leka med, och det är vad som väntar down the line. Ta hand om dig här och nu, skjut inte upp det! Lyssna på din kropp, den vet bättre än vad du gör!



Från en som har låtit det gå för långt och önskar att nån gett samma råd till henne.

2010-08-01 @ 19:52:21
Postat av: Anonym

Shit vilken liten kommentar:s

Tråkigt att jag inte får veta vem du är riktigt.

För jag skulle vilja skriva ett stort tack!

Och jag vet inte ens om du läser det här?

Men tack iaf! Att någon förstår och inte tror för att det är för att jag inte rör på mig osv.



visst det kan vara en stor sak också varför jag mår lite dåligt, men du nämne inte något om att jag ska träna minst 5 gånger i veckan och att det är det som är problemet.



Jag är inte så duktig på att äta så det lär jag skärpa till mig med, lika så vattnet.



Det låter nästan som om du kände mig. Hel mysko.

vet inte ens vad jag ska skriva. Men jag ska spara din kommentar och läsa den när det behövs. så jag lär mig någon gång. att koppla av.



Känner mig alltid stressad och så. Men tack igen! :)



<3

2010-08-01 @ 22:19:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0